Thursday, April 23, 2009

Pelakon Terbaik..


Kita selalu puji pelakon drama, dia berlakon best.. menjadiii watak dia. Kalu yang jadi jahat tu real je jahatnya.. cuba kita tengok arwah izi yahya.. selalu berlakon jahat.. ko berlakon la jadi baik pun aku ttp xsuka.. alahai kalu berlakon jadi wanita solehah macam aisyah ayat-ayat cinta or muslimin sejati macam asraf muslim dalam yusuf tu.. hmmm tergoda kita. Sebab apa pengaruh cerita..
Kalu menang anugerah drama or filem terbaik, mesti kita tau sape pengarah dia, pelakon dia, penulis skrip dia.. Pastu tengok la, lepas menang anugerah tu seminggu xhabis lagi citer tu. Pastu siap masuk berita, masuk melodi.. hmmm kenapa tu?? Ala kan menang anugerah..

Kawan-kawan,
Bagi aku, pelakon terbaik, cerita terbaik n skrip yang terbaik adalah kisah kita.. Perasan x kawan2, sebenarnya kita ni pelakon, semua yang ada atas muka bumi ni semua nya pelakon. Sape pengarah n penulis skrip untuk cerita kita.. Tu haaa Yang Maha Mengetahui n Yang Kuasa Tu.. Cerita kita bermula dari kita dalam perut mak kite, masa tuhan tanya kite, sanggupkah kita hidup n pegang amanah dia??? Kita kate yea je… lalu bermula cerita kita..

Orang dalam tv 2 nak berlakon sedih bukan main susah tau nak kuarkan air mata, tapi cuba kita perhatikan, bile tiba2 babak seedy je (skrip cerita kita la) mesti menangis ng sendirinya kan n sendirinya kita rasa sebak.. Itu la hebatnya kita.. kita berlakon pn xde org suruh n xde org marah.. pejam celik pejam celik kita sendiri pun xtau dah dah berapa episode kita berlakon.

Tapi kan, kadang2 ade jgk tpikir, kenapa jalan certa org tu best je, cerita aku asyik cerita sedih je.. kena marah ngn abh selalu, gaduh ngan adik2, putus cinta, orang xsuka… hmmm mcm xadil je.. Bila terkenang kisah lalu, mula la nak menitiskan air mata.. dulu asyik kena herdik je ng sekeliling, ape yang aku buat serba xkena, nak bergurau salah nak berkawan salah.. Mak bapak ko xajr ke?? Tu la yang aku Terima.. Paling best kutukan yg aku dapat, haa tgk la ank ropi tu, tak lama lgi bunting la tu… hmmm sampai mcm tu sekali.. hina sangat ke aku ni?? aku bukan g minta nasi umah dia g minta duit ke.. mak bapak aku hidup lagi.. kenapa yang dia benci sgt ng aku..

Aku xpenah buat dia sakit hati, aku tak penah ggu hidup org.. Hbs cmne boleh sampai fitnah mcm tu skli… ni sebab kawan, aku ada kawan2 yg liar skit la.. tiba2 dpt baby tp xkhwn.. bila bnda tu tjd pn aku xtau bile.. ng sape pn aku xtau.. yang aku tau baby dh kuar.. baby dia kuar aku pulak dipandang serong.. Haloo makcik, tolong la, jgn sangka aku baik ng dia sampai benda yang berlaku pada dia boleh berlaku pada aku.. Berkawan hanya sekadar kawan.. kot la dia bg murah aku nak bagi murah… Nakkk boleh..minta lessen sah dulu..

Haaa… ni serba sedikit skrip perjalanan hidup aku… Sekarang aku bersyukur pada MU ya ALLAH, kerna kau mnjadi kan susah dahulu sebelum senang.. kerna itu sebenarnya tarbiah dariMu untuk mengajar aku utk lebih kuat dan sentiasa bersyukur ape yang tuhan bagi.. Ni pesanan kakak kesayangan aku, Kak Qema, kalu nak jadi org yang beriman kita kena sentiasa berubah n betul kan apa yang salah, n jangan takut pada dugaan tuhan.. Sesungguhnnya tidak lah engkau dikatakan seorg yang beriman jika kau belum diuji… Oleh sape…?? Allah swt.. (nk tau cmne amalina boleh berubah kita tunggu nnt) … ngantuk la

5 comments:

belrion18 said...

buy wow goldbuy wow goldbuy wow accountbuy wow gold

trigger said...

hahahahaha...gaya penulisan yang agak direct..but good...xsama seperti nor amalina luarannya...

AmAlinA said...

hehe... orang kata jgn nilai org melalui luaran..

nuRRis said...

go ina go... hhuhuh

zzxxcc said...

salam ziarah.
pengalaman menjadikan kita lebih tabah dan kuat.
dan melalui pengalaman tulah kita akan dapat mendidik anak kita,menjadi insan yang berguna di kemudian hari kelak.

p/s:Ina AF?penah masuk akademi fantasia ke?hahaa