Thursday, April 30, 2009

~AkhiRNya~

Syukur Alhamdulillah akhirnya aku dan kawan lain dapat sempurna final exam dengan jayanya (berjaya la sangat) yang telah bermula 2 mggu lepas.. Paper yang terakhir adalah construction equipment plant.. Kalu tanya boleh jawab ke x, jawapan boley la.. tapi banyak yg goreng.. kalu goreng cukup bahan xpe.. ni goreng prisa tambahan yg lebih hehe.. Ape pn.. sebelum mngoreng tu aku dah berusaha, pulun study.. Sekarang terserahlah pada takdir tuhan. Semoga goreng aku tu sempurna.. Hmmm habis paper td sempat gak la ambik gambar.. kenangan bersama kawan2 kat dewan F2..

Ni la reaksi org habis paper.. senyum aje.. tapi gundah gulana di hati belum selesai.. 5 and 6 hb ni ada presentation lagi.. Bile mengenangkan dah xlama nak habis ni, sedih pun ade.. ye la.. lepas ni masing bawa haluan sendiri.. Hmmm nnt mesti aku rindu pada kwn2.. Rindu pada wan n dila.. rndu kat nana, zareda yang banyak ketawa, nik yani dengan telatah spontannya, rindu katnisa n cek wan.. rindu kat semua laaaa...



Bile terkenang n diteliti balik ape yang berlaku.. ada 1 persoalan yang timbul.. Kenapa Allah hadirkan kemesraan dan jalinan ikatan yang makin erat antara kita di akhir-akhir ni.. Kenapa Dia tak hadirkan kemesraan ni 4 or 2 3 tahun yang lalu.. Hmmmmm, knp ea?? Mungkin masa tu xsesuai.. Sesungguhnya Dia yang Mengetahui pe yang terbaik untuk kita.. Hmmmm jadi takperlu la nk rs terkilan ke ape.. Aku rasa dulu aku tak mcm sekarang.. Dulu org takut nk dekat ng aku.. Tapi sekarang alhamdulillah.. kwan2 pn dah boleh bergurau ng aku.. Aku pn xtau nape jd mcm tu.. Hmmm dulu sedih gak la.. tgk kwn2 boleh bergurau ng kawan lain tapi bukan ng aku.. bile aku tya kwn tdkt dorg kt mgkin dorg segan.. Laa nk segan ape.. hmmmm segalanya telah berlalu.. yang hadir kini lebih baik dari semalam..


Perasan atau x, byk la dugaan yg Dia kurniakan, Dia hadirkan sesuatu yang serba kkurng atau ksshan sebelum Dia hadirkan kebahgiaan or kejayaan.. Semua tu nk mgajar kita supaya pandai bersyukur atas ape yang berlaku... Jgn cepat melatah..

Tapi penah la hari tu, Tuhan yang Maha Besar nk uji sikit sgt je.. tp aku ni dah mula xbetul stesen.. airmata ni cepat sgt nk kuar.. kepala dah sakit, semngt dh kurng.. dah la masa Dia uji tu esok ada paper.. Habis hilang mud nk study.. Subhanallah, ujian tu xsmpai pn sejam..pastu Dia dh pulihkan kembali.. MasyaAllah dlm ms xsmpi sejam tu aku down sangat.. ble smua dh kembali pulih, baru la aku nk pk knp Dia jdkan mcm ni?? Ishhh, ina ina.. sptutnya awk pk td.. ni asyk nangis je.. Dia hadirkan ujian ni nk uji kkuatan iman kita, n nk bntu kita tgkatkan ibadah n iman kita pd Dia.. Bukan nk seksa kita.. Astagfirullah al-azim.. sesungguh aku masih jahil di sisimu Ya Allah.. Ampunila segala doaku..

No comments: